Περιφερεια

Δρόμος Γκούρα – Τρίκαλα: υποσχέσεις για σύνδεση από την περιφέρεια

0

Η περαιτέρω ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος στην Περιφέρεια Πελοποννήσου ήταν το θέμα που συζητήθηκε στην συνάντηση που είχε χτες στην Τρίπολη ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης με τον περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα. Το ενδιαφέρον για την Κορινθία αφορά τρία βασικά έργα: η ανάδειξη του Ισθμού και της ευρύτερης περιοχής (το νέο γεφύρι της Άρτας για την Κορινθία), η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης στο Λουτράκι και η διασύνδεση της Γκούρας με τα Τρίκαλα.

Η ανάδειξη της Διώρυγας είναι ένα έργο που έρχεται από το μακρινό 2010, όταν είχε τεθεί πρώτη φορά στην ατζέντα από τον Πέτρο Τατούλη. Ωστόσο αυτά τα 9 χρόνια όλη κι όλη η ανάπλαση περιορίστηκε στα κάγκελα που βάφτηκαν επί θητείας Καλλίρη και σε ένα information stand που τοποθετήθηκε από τον Δήμο Λουτρακίου και την Περιφέρεια και το οποίο δεν ξέρουμε ούτε αν λειτουργεί, ούτε πως λειτουργεί. Το 2015 είχε πληρωθεί από την περιφέρεια μία μελέτη για την ανάπλαση του Ισθμού, η οποία, ωστόσο, δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Αυτά τα 9 χρόνια όλη κι όλη η ανάπλαση περιορίστηκε
στα κάγκελα που βάφτηκαν επί θητείας Καλλίρη

Τότε (Μάρτιος του 2015) ο κ. Καλλίρης δήλωνε μετά την σύσκεψη που έγινε στην έδρα της Αντιπεριφέρειας πως «είμαστε σε μια εγρήγορση συνολική με τα τεχνικά κλιμάκια της Π.Ε Κορινθίας καθώς και μηχανικούς από την Αναπτυξιακή «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» για να δούμε το σχέδιο της συνολικής ανάπλασης της περιοχής του Ισθμού ώστε να οριστικοποιηθούν οι μελέτες μέχρι τα τέλη Ιουνίου (σ.σ. του 2015) και να προχωρήσουμε στην υλοποίηση των δεσμεύσεων μας για την περιοχή του Ισθμού και να είναι ένα επισκέψιμο μέρος. Θα έχει τις υποδομές ώστε να φιλοξενήσει και να τονώσει την περιοχή. Η συνολική ανάπλαση τόσο στους κόμβους όσο και στους χώρους πέριξ του Ισθμού θα υπάρξει συνολική παρέμβαση. Βέβαια θα υπάρχει και χώρος για παρκινγκ, πράγμα που δεν υφίσταται σήμερα».

Χτες ο κ. Νίκας ανακοίνωσε ένα ακόμα φιλόδοξο πρόγραμμα μέσω ΕΣΠΑ- που περιλαμβάνει ασφαλτοστρώσεις, σημάνσεις, χώρους στάθμευσης, δενδροφυτεύσεις και αναβάθμιση του ηλεκτροφωτισμού. Φτάνουν αυτά; Προφανώς όχι, αλλά σε σχέση με το σημερινό χάλι, αποτελούν ασφαλώς ένα σημείο αφετηρίας. Ο ίδιος ο κ. Νίκας άλλωστε είπε πως «ό,τι λείπει από τη μελέτη θα το συμπληρώσουμε γρήγορα και μέσα στη θητεία αυτής της περιφερειακής αρχής ο Ισθμός θα αλλάξει εικόνα». Για να δούμε…
Παράλληλα ο κ. Νίκας ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης του Λουτρακίου, με προϋπολογισμό 5.000.000 ευρώ, ενώ αναφέρθηκε και στο έργο διασύνδεσης των Τρικάλων με την Γκούρα. Εδώ υπάρχει ένα πραγματικά παράξενο ζήτημα που δεν έχει αναδειχτεί μέχρι σήμερα.

Ανατολικά της Γκούρας διακρίνεται η Σκαφιδιά. Εκεί υπάρχει σήμερα ένας χωματόδρομος,
ο οποίος, αν ασφαλτοστρωθεί, θα φέρνει σε δέκα λεπτά τους επισκέπτες του Φενεού
στο χιονοδρομικό κέντρο της Ζήρειας.

Τα Τρίκαλα παραμένουν εδώ και χρόνια ένας από τους πιο σημαντικούς προορισμούς για την χειμερινή –κυρίως- περίοδο. Σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο ειδικά στις γιορτές και τα τριήμερα, «βουλιάζουν» από κόσμο. Αντίθετα η Γκούρα, και γενικώς η ορεινή Σικυωνία, παρά το γεγονός πως είναι εφάμιλλης ομορφιάς και έχει εξαιρετικές υποδομές, δεν έχει καταφέρει να συγκεντρώσει αντίστοιχο ενδιαφέρον και μοιάζουν αποκομμένα. Και λέμε ότι είναι παράξενο ζήτημα γιατί την Γκούρα με τα Τρίκαλα συνδέει ένας ήδη διανοιγμένος δρόμος, με πλάτος 12 μέτρα και μήκος επτά χιλιόμετρα. Ο δρόμος «αγκαλιάζει» τη Ζήρια και εκτείνεται από το χιονοδρομικό κέντρο μέχρι την Σκαφιδιά. Αν ο δρόμος αυτός (που σήμερα είναι χωματόδρομος) ασφαλτοστρωθεί αντιλαμβάνεται ότι η ενοποίηση του ευρύτερου όγκου της ορεινής Κορινθίας θα γίνει πραγματικότητα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την οικονομία όλης της περιοχής. Ειδικά αν από αυτό τον δρόμο χαραχτούν μικροί οδικοί άξονες – ακτίνες, που θα ενώνουν το χιονοδρομικό κέντρο με την Γκούρα, την Καστανιά και την Δροσοπηγή.     

Κόρινθος στην άκρα Ευρώπη

Previous article

Η μακραίωνη ιστορία της Αρχαίας Φενεού

Next article

You may also like

Comments

Comments are closed.