ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η Άρτεμης των Βερσαλλιών

0

Αυτό το έργο ήταν δώρο του Πάπα Παύλου IV στον γαλλικό βασιλιά Ερρίκο τον  Β και ένα από τα πρώτα αρχαία αγάλματα που έφτασαν στη Γαλλία. Η θεά – η Ντιάνα στους Ρωμαίους, η Άρτεμις στους Έλληνες – ήταν η δίδυμη αδερφή του Απόλλωνα. Η θεά της αγνότητας και ένας ακούραστος κυνηγός των οποίων τα βέλη μπορούσαν να τιμωρήσουν τις καταχρήσεις των ανθρώπων, απεικονίζεται εδώ συνοδευόμενο από ένα ελάφι. Το άγαλμα βασίζεται σε αντίγραφο απο χάλκινο ελληνικό τον τέταρτο  αιώνα π.Χ. και αποδίδεται στους Λεοχάρες.

Η σύγχρονη ιστορία του έργου

Ένα δώρο από τον Πάπα Παύλο IV στον Άντρο Β ‘(1556), αυτό το περίφημο άγαλμα κοσμούσε μια σειρά από γαλλικές βασιλικές κατοικίες. Κατά τον δέκατο έκτο αιώνα, εμφανίστηκε στο Jardin de la Reine στο παλάτι του Fontainebleau. Το 1602, ο Ερρίκος  ο τέταρτος το μετακόμισε στο Λούβρο, όπου εμφανίστηκε στην αίθουσα Αρχαιοτήτων (σήμερα το Salle des Caryatides). Κάτω από τη βασιλεία του Λουδοβίκου XIV, στάλθηκε στο παλάτι των Βερσαλλιών, όπου παρουσιάστηκε στο Grande Galerie. Το 1798, το άγαλμα επέστρεψε στο Λούβρο, με εντολή της Συνέλευσης. Έχει αντιγραφεί, χυθεί και μιμηθεί πολλές φορές στη σύγχρονη Ευρώπη, σε χαρακτικά, κεραμικά και μικρά χάλκινα.

Ένα κλασικό έργο από τον 4ο αιώνα π.Χ.

Η Άρτεμις, η ελληνική θεά του κυνηγιού και η δίδυμη αδερφή του Απόλλωνα, εμφανίζεται εδώ σε δράση, με το χιτώνα της να σκοντάφτει στα γόνατά της για να διευκολύνει την άσκηση του κυνηγίου.. Ένα  ιμάτιο που διέρχεται από τον αριστερό ώμο της, προσκολλάται στενά στη μορφή της. Τα χαρακτηριστικά του, και η μεγαλοπρέπεια της θεάς, μας επιτρέπουν να τοποθετήσουμε το αρχικό άγαλμα – τώρα χαμένο – στη δεύτερη Κλασική περίοδο του 4ου αιώνα π.Χ.

Αντίγραφο αρχικού αγάλματος από τον Λεωχάρη.

Ο Λεοχάρης, ‘ηταν ένας διάσημος αθηναίος  γλύπτης, του οποίου η δουλειά είναι γνωστή μόνο μέσω αρχαίων λογοτεχνικών και επιγραφικών πηγών. Αυτή η υπόθεση βασίζεται στις εντυπωσιακές ομοιότητες μεταξύ της Diana των Βερσαλλιών και του διάσημου Apollo Belvedere στο Βατικανό.

Βιβλιογραφία

Favier (S.), “A propos de la restauration par Barthélémy Prieur de la” Diane à la biche “, στο La Revue du Louvre et des Musées de France, 1970, n 2, σελ. 71-77

Pfrommer (Μ.), Leochares; Die Hellenistischen schuhe der Artemis Βερσαλλίες, Isteinbuler Mitteilungen, 34, 1984, σελ. 171-182, pl. 29-30

admin

Κλείδωσε η συμφωνία για το ξενοδοχείο “Χανικιάν”

Previous article

Ζευγολατιό: Πριν γίνει ο “Βλάχικος Γάμος” θα φέρει διαζύγιο;

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *