ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κοροναϊός – Guardian : Τουρισμός στην Ελλάδα – Νέοι κανόνες για αεροπλάνα,παραλίες, ξενοδοχεία και μπουφέδες πρωινού

0

Οι γεμάτες πισίνες, οι παραλίες και τα τουριστικά λεωφορεία, καθώς και τα γεμάτα καθίσματα σε αεροπλάνα, μίνι μπαρ ξενοδοχείων και μπιλιάρδο στα check-in του αεροδρομίου, μπορεί να είναι όλα παρελθόν, καθώς η τουριστική βιομηχανία της Ευρώπης προσπαθεί να φανταστεί ξανά τις διακοπές μετά τον κοραναϊό.

Τα ταξίδια θα πραγματοποιηθούν μόνο με «συγκεκριμένους νέους κανόνες», δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας καθώς ετοιμάζεται να προτείνει τρόπους διάσωσης του τομέα με τους ομολόγους του στην ΕΕ στην εποχή του Covid-19 τη Δευτέρα.

«Αν θέλουμε να σκεφτούμε τη δυνατότητα να ταξιδέψουμε φέτος πρέπει να υπόκειται σε συγκεκριμένους νέους κανόνες», λέει ο Χάρι Θεοχάρης, υπουργός Τουρισμού της χώρας, του οποίου η οικονομία εξαρτάται ιδιαίτερα από τον τομέα. «Πρέπει να έχουμε νέους κανόνες για ξενοδοχεία, νέους κανόνες για παραλίες, νέους κανόνες για πισίνες, νέους κανόνες για πρωινό σε μπουφέ, νέους κανόνες για τουριστικά λεωφορεία».

Πώς θα λειτουργούν οι κανονισμοί και πώς θα είναι, τουλάχιστον στην Ευρώπη , θα είναι το επίκεντρο των συνομιλιών μεταξύ των υπουργών τουρισμού της ΕΕ τη Δευτέρα. Τα μέτρα υγείας και ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των πιστοποιητικών  Covid-19, θα περιληφθούν στην ημερήσια διάταξη. Είναι επίσης πιθανό να αυξηθεί η πιθανότητα των επιβατών να υποβληθούν σε ελέγχους θερμοκρασίας και εξετάσεις αίματος πριν από την πτήση.

“Θα πιέσω για συμφωνία για ένα κοινό σύνολο κανόνων [ΕΕ]”, δήλωσε ο Χ.Θεοχάρης στον Guardian. «Τα χρειαζόμαστε εάν θέλουμε να αρχίσουμε να μετακινούμε ανθρώπους από τη μια χώρα στην άλλη οδικώς, αεροπορικώς ή θαλασσίως. Προσωρινοί κανόνες που θα πρέπει να έχουν οικονομικό νόημα. Εάν, για παράδειγμα, μπορείτε να πετάξετε μόνο με 10 άτομα σε ένα αεροπλάνο για να θεωρηθεί ασφαλές, τότε προφανώς  θα υπάρξει τέτοια πτήση », είπε.

Ο παγκόσμιος τουρισμός υπήρξε μεταξύ των βιομηχανιών που επλήγησαν περισσότερο από την κατάσταση έκτακτης ανάγκης στον τομέα της δημόσιας υγείας, επηρεάζοντας τη ζωή περίπου 75 εκατομμυρίων ανθρώπων που απασχολούνται σε μια βιομηχανία που σταμάτησε σχεδόν από τις απαγορεύσεις ταξιδιού και τα κλειστά σύνορα. Στην Ελλάδα , όπου ο τουρισμός αντιπροσωπεύει το 20% του ΑΕΠ και παρέχει μία στις πέντε θέσεις εργασίας, η οικονομία αναμένεται να υποστεί ένα τεράστιο πλήγμα – συρρικνωμένη έως και 10% – ακριβώς όπως αναδύθηκε από τη χειρότερη κρίση της τα τελευταία χρόνια.

Ο Χ. Θεοχάρης, ο οποίος ανέλαβε τη θέση τον περασμένο Ιούλιο, όταν η κεντροδεξιά κυβέρνηση εκτόξευσε το αξίωμα, προβλέπει ότι η χώρα θα μπορούσε να έχει «λιγότερο από το ένα τρίτο» των τουριστών που φιλοξένησε πέρυσι.

Το 2019, η Ελλάδα προσέλκυσε ρεκόρ 33 εκατομμυρίων αφίξεων, περισσότερο από το τριπλάσιο του συνολικού πληθυσμού της, και διπλασίασε τον αριθμό που επισκεπτόταν πριν από μια δεκαετία. Η άνθηση έφερε ένα άνευ προηγουμένου 18,2 δισ. Ευρώ – έσοδα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην αναζωογόνηση μιας οικονομίας που έπεσε σε κατάθλιψη από μια κρίση δημοσίου χρέους σχεδόν δεκαετίας που μείωσε την παραγωγή κατά ένα τέταρτο.

Λόγω μαζικών ακυρώσεων, το ελληνικό επιμελητήριο ξενοδοχείων προβλέπει ότι το 65% των μελών του θα μπορούσε να αναγκαστεί να κηρύξει πτώχευση. Η Χριστίνα Τετράδη, η οποία διοικεί ένα θέρετρο στο Ιόνιο νησί της Ζακύνθου και είναι αντιπρόεδρος του επιμελητηρίου, λέει ότι κάθε επιθυμία για ανάκαμψη του τουρισμού μετριάζεται επίσης από ανησυχίες για τη διατήρηση της Ελλάδας χωρίς ιούς. Οι αριθμοί της βιομηχανίας, λέει, γνωρίζουν πολύ καλά τους κινδύνους που ενέχει η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών πολύ γρήγορα. «Κανείς δεν θέλει να κατηγορήσει ότι θέτει το προσωπικό σε κίνδυνο ή θέτει σε κίνδυνο ζωές».

Αλλά, όπως και ο Θεοχάρης, είναι επίσης πεπεισμένη ότι ο χειρισμός της πανδημίας από την Αθήνα θα αποφέρει ανταμοιβές.

admin

Ξεσηκώνει αντιδράσεις το νομοσχέδιο για το περιβάλλον

Previous article

3.800.000 έφτασαν οι προβολές του νέου τραγουδιού («Ζώντας σε μία Πόλη-Φάντασμα») των Rolling Stones για τον κοροναϊό.

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *