ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ

Χτυπήθηκε από τον Covid η διαβούλευση για το ΣΒΑΚ

0

Την πρώτη από τις τρεις θεσμικά προβλεπόμενες δημόσιες διαβουλεύσεις για το ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΣΒΑΚ) πραγματοποίησε ο δήμος Κορινθίων. Η διαβούλευση έγινε υπό τον ασφυκτικό κλοιό των μέτρων για την πανδημία και στην καρδιά του κύματος καύσωνα, γεγονός, μάλλον, που απέτρεψε όχι μόνο τους πολίτες και τους φορείς να προσέλθουν αλλά ακόμα και δημοτικούς συμβούλους –ελάχιστοι έδωσαν το παρών.

Αν και (όπως σωστά επισήμανε ο πρώην δήμαρχος  Κορινθίων Αλέξανδρος Πνευματικός) η πρόσκληση για την διαβούλευση καθόριζε πως σε αυτήν θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της υφιστάμενης κατάστασης, τα εναλλακτικά σενάρια διαχείρισης της κινητικότητας και θα γίνει καταγραφή απόψεων φορέων και πολιτών, μόνο ως προς το τρίτο ανταποκρίθηκε το πνεύμα της συνάντησης. Ούτε αποτελέσματα παρουσιάστηκαν, ούτε σενάρια είδαμε. Περισσότερο μία πρώτη γνωριμία για το τι είναι η Βιώσιμη Κινητικότητα αποτέλεσε.

«Ένα ταξίδι στην λεπτομέρεια της πόλης»

Ο project manager της εταιρείας «Διαδικασία ΑΕ» (που έχει αναλάβει την υλοποίηση του προγράμματος, για λογαριασμό του δήμου Κορινθίων) Γιώργος Κουμπαράκης δικαιολόγησε την αστοχία τονίζοντας πως η πρόσκληση περιέγραφε το γενικό πλαίσιο των διαβουλεύσεων και πως στις επόμενες δύο που προβλέπονται θα παρουσιαστούν τόσο τα αποτελέσματα της υφιστάμενης κατάστασης (στην δεύτερη), όσο και οι εναλλακτικές προτάσεις και σενάρια διαχείρισης της κινητικότητας (στην τρίτη). Η επιμονή του, ωστόσο, να επαναλάβει αρκετές φορές πως η εταιρεία συμβατικά είναι εντάξει στις υποχρεώσεις της, ενδεχομένως υποκρύπτει πως αυτές οι διαδικασίες των διαβουλεύσεων δεν είναι στην πραγματικότητά τίποτα άλλο παρά αυτό ακριβώς: συμβατικές υποχρεώσεις για να προχωρήσει και να «πληρωθεί» το πρόγραμμα.

Περιγράφοντας το project ο κ. Κουμπαράκης τόνισε ότι ο όρος «ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ» περιγράφει μια εικόνα άνετων, αποτελεσματικών, ασφαλών, ευχάριστων και -εν τέλει- βιώσιμων μετακινήσεων. Σημείωσε επίσης ότι ο όρος καθορίζεται από το τρίπτυχο «Μεταφορά, Μετακίνηση, Προσβασιμότητα». Συνοδεύεται από τον όρο «ΒΙΩΣΙΜΗ», προκειμένου να υπογραμμιστεί η έμφαση στους βιώσιμους τρόπους μετακινήσεων: ποδήλατο, περπάτημα, δημόσια Μέσα Μεταφοράς.

«Η Βιώσιμη Κινητικότητα είναι το θεμέλιο για μια πολιτισμένη και ανθρώπινη πόλη», ανέφερε χαρακτηριστικά και επικαλέστηκε τον καθηγητή Θάνο Βλαστό που χαρακτήρισε την Βιώσιμη Κινητικότητα ως «ένα ταξίδι στην λεπτομέρεια της πόλης». Συμπλήρωσε ακόμα πως σκοπός του ΣΒΑΚ είναι να σχεδιάσει έναν τύπο μεταφορών και μετακινήσεων, που δεν θα υλοποιούνται ως μαζικές αλλά θα έχουν αναφορά στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά κάθε ατόμου. «Γιατί μόνον έτσι οι άνθρωποι θα επιλέγουν την μετακίνησή τους στην πόλη».  

Νανόπουλος: «Πολίτες και φορείς θα συνδιαμορφώσουν το ΣΒΑΚ»

«Η νέα διοίκηση του δήμου Κορινθίων έχει μία μακροχρόνια στρατηγική για την βελτίωση της ζωής των πολιτών», είπε ο Βασίλης Νανόπουλος στην εισήγησή του. Επισήμανε πως το ΣΒΑΚ αποτελεί έναν οδηγό για τον τρόπο με τον οποίο θα κινούνται οι πολίτες στην πόλη. «Ζητήματα όπως οι δημόσιες συγκοινωνίες, το παρκινγκ, το κυκλοφοριακό πρέπει να αντιμετωπίζονται επιστημονικά και αυτό επιδιώκουμε συνεργαζόμενοι με την εταιρεία Διαδικασία», η οποία είναι μία από τις πιο έμπειρες εταιρείες σε τέτοια ζητήματα. Θα μελετήσει την υφιστάμενη κατάσταση και σε επόμενες συζητήσεις θα καταθέσει προτάσεις για το τι πρέπει να γίνει. Στην συνέχεια το δημοτικό συμβούλιο θα λάβει τις αποφάσεις του». Ο κ. Νανόπουλος σημείωσε με έμφαση, ότι περιμένει την συμμετοχή των πολιτών είτε ζωντανά, είτε μέσα από την πλατφόρμα που θα αναπτυχθεί.

Πνευματικός: «Κάναμε προχωρημένες παρεμβάσεις με τους πεζόδρομους»

Για τον πρώην δήμαρχο Κορινθίων είπαμε και νωρίτερα ότι από την πρώτη στιγμή κατέθεσε την ένστασή του για το περιεχόμενο της συζήτησης, αλλά και για την απουσία των συμβούλων. Το οποίο ακούγεται ωστόσο μάλλον ειρωνικό, αφού από τους επτά συμβούλους της παράταξής του, ουδείς άλλος έδωσε το «παρών».
Ο κ. Πνευματικός σημείωσε πως ως πρώην δήμαρχος ήθελε να δει τα αποτελέσματα που είχαν οι παρεμβάσεις που έκανε η δική του διοίκηση για να βελτιώσει την Κινητικότητα των πολιτών: «κάναμε προχωρημένες παρεμβάσεις, κόντρα σε πολλούς, όταν φτιάξαμε τους πεζοδρόμους και βλέπουμε σήμερα ανάλογες παρεμβάσεις να κάνουν μεγάλοι δήμοι όπως ο δήμος Αθηναίων» ανέφερε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «θεωρώ πως δικαιωθήκαμε και θα περιμένω να δω τα αποτελέσματα. Θα ήθελα, επίσης να δω και από την πλευρά της εταιρείας τις προτάσεις για να τις εξετάσουμε. Έτσι προωθείται ο διάλογος».

Τα καίρια ερωτήματα του Νίκου Σταυρέλη

Ο επικεφαλής της παράταξης “Πνοή Δημιουργίας” έθεσε δύο καίρια ερωτήματα για την σχέση μεταξύ ΣΒΑΚ και κυκλοφοριακών μελετών, ή -γενικότερα- κυκλοφοριακών και πολεοδομικών ρυθμίσεων μικρής κλίμακας. Συγκεκριμένα ρώτησε αν το ΣΒΑΚ θα πρέπει να αποτελεί πρόδρομο και υποχρεωτικό στοιχείο αυτών των ρυθμίσεων.
Απαντώντας, μέσω τηλεδιάσκεψης, ο καθηγητής Θάνος Βλαστός ανέφερε πως οι όποιες ρυθμίσεις γίνονται, για να έχουν ουσία, πρέπει να υπακούν σε μια γενικότερη στρατηγική: “Το ΣΒΑΚ”, ανέφερε ο καθηγητής χαρακτηριστικά, “καταγράφει τα προβλήματα και υποδεικνύει τρόπους για να επιλυθούν. Δεν δίνει λύσεις μικρής κλίμακας, αλλά εξυπηρετεί μια ολιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων…”.

Κωστήρης (ΤΕΕ): «Να θέσουμε εφικτούς στόχους»

Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στην Κορινθία Γιώργος Κωστήρης εξήγησε ότι το ΣΒΑΚ δεν είναι πολεοδομική, συγκοινωνιακή ή κυκλοφοριακή μελέτη, δίνει όμως κατευθύνσεις ώστε να συνταχθούν τα παραπάνω –κατευθύνσεις που συνυπολογίζουν τα «θέλω» των πολιτών. «Χρειάζεται να ξεκαθαρίσουμε σε ποια κατάσταση είμαστε σήμερα, που θέλουμε να φτάσουμε αύριο, θέτοντας εφικτούς στόχους, και με ποιον τρόπο θα το πετύχουμε». Ζήτησε ακόμα να καταβληθούν προσπάθειες, ώστε να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή φορέων και πολιτών, ενώ υποσχέθηκε πως το ΤΕΕ Κορινθίας θα είναι δίπλα στον δήμο να συμβάλει με όποιον τρόπο του ζητηθεί.

Πρωτοπαππας (μέλος επιτροπής διαβούλευσης Δ.Κ.): «Η Κόρινθος έχει βαρίδια»

Ενδιαφέρουσα ήταν η παρέμβαση του πολιτικού μηχανικού Δημήτρη Πρωτοπαππα ο οποίος, απευθυνόμενος προς την ομάδα της εταιρείας «Διαδικασία» τόνισε πως πρέπει να λάβουν υπ όψιν τους τα βαρίδια της Κορίνθου: το στρατόπεδο του πρώην 6ου ΣΠ, το οποίο κανείς δεν ξέρει αν και πότε θα περάσει στον δήμο και πως θα αξιοποιηθεί από αυτόν, το λιμάνι που σήμερα είναι λιμάνι, αλλά αύριο μπορεί να είναι μαρίνα και κυρίως τους σχεδιασμούς της Περιφέρειας σε δύο σημαντικά ζητήματα που θα επηρεάσουν άμεσα την Κινητικότητα: την δημιουργία του νέου διοικητηρίου στην Ποσειδωνία και την ανενεργό σιδηροδρομική γραμμή Κόρινθος Δερβένι. «Θεωρώ ότι σε αυτά τα δύο ζητήματα η Περιφέρεια σχεδιάζει για εμάς χωρίς εμάς», είπε ο κ. Πρωτοπαππας, ο οποίος κατέληξε λέγοντας πως η ενίσχυση των δημόσιων Μέσων Μεταφοράς είναι αμιγώς πολιτική απόφαση.

Στις αιτιάσεις του κ. Πρωτοπαππα για τον ρόλο της περιφέρειας απάντησε η κυρία Κόρκα, η οποία διαβεβαίωσε ότι όταν ξεκινήσει η διαδικασία για την χρήση της σιδηροδρομικής γραμμής τοσο ο δήμος Κορινθίων όσο και οι άλλοι δήμοι θα συμμετέχουν ενεργά στον διάλογο με την περιφέρεια.

Επέστρεψε στη Γη η κάψουλα της SpaceX

Previous article

Διαθέσιμα τα μοντέλα της Tesla στη χώρα μας

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *