ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Ξεκίνησαν τα μαθήματα για τα προσφυγόπουλα της Ανοιχτής Δομής

2

Με μια διπλή ευχάριστη είδηση ξεκίνησε εκπαιδευτικά η χρονιά στην Κορινθία. Η πρώτη αφορούσε το νέο πολυδύναμο νηπιαγωγείο που εγκαινιάστηκε χτες και ξεκίνησε να λειτουργεί από σήμερα. Η δεύτερη, που έγινε μάλιστα εντελώς αθόρυβα, αφορά την έναρξη των μαθημάτων, από την περασμένη κιόλας Δευτέρα, στο δημοτικό και το νηπιαγωγείο για τα παιδιά που ζουν στην Ανοιχτή Δομή.

Το ακόμα πιο ευχάριστο είναι πως δεν υπήρξε καμία απολύτως αντίδραση απο την μεριά των κατοίκων της περιοχής και των γονέων των παιδιών, χάρη κυρίως στον λεπτό τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν το θέμα απέναντι στην τοπική κοινωνία, τόσο ο διοικητής της Δομής Άγγελος Καραφωτιάς, όσο και ο Συντονιστής Εκπαίδευσης για την Δομή Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφυγοπαίδων (ΔΥΕΠ) στην Κόρινθο, Αλέξανδρος Αντωνίου.

Κι ήταν πράγματι μια όμορφη εικόνα, την πρώτη μέρα, όταν με επικεφαλής τον Διοικητή της Δομής και τον Συντονιστή Εκπαίδευσης και μαζί με τους δασκάλους, τους διερμηνείς, μέλη του ΔΟΜ και τους γονείς τους, περίπου 50 παιδιά διαφόρων ηλικιών ξεκίνησαν από την Δομή μέχρι το σχολείο για την πρώτη μέρα των μαθημάτων.

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα, άτομα που στέκονται, ουρανός και υπαίθριες δραστηριότητες

Τα μαθήματα ξεκινούν καθημερινά στις 2.30 το μεσημέρι και κρατούν τέσσερις ώρες. Η αποχώρηση γίνεται για λόγους προστασίας από τον covid κλιμακωτά στις 6.10, στις 6.20 και στις 6.30. Τα παιδιά είναι χωρισμένα σε τρία τμήματα που συστήνονται από μαθητές της πρώτης και της δευτέρας το πρώτο, της τρίτης και της τετάρτης το δεύτερο και της πέμπτης και της έκτης δημοτικού το τρίτο.

Από την πρώτη κιόλας μέρα παρακολούθησαν μαθήματα περίπου 50 παιδιά σε σύνολο των 65 παιδιών που έχουν γραφτεί και αυτή την εβδομάδα αναμένεται να αρχίσουν μαθήματα όλα τα παιδιά. Σε ό,τι αφορά την εθνικότητα κυριαρχούν σε συντριπτικό ποσοστό τα παιδιά από το Αφγανιστάν (περίπου 80%), ακολουθούν τα παιδιά από την Συρία (περίπου 10%), ενώ τα υπόλοιπα είναι από την Σιέρα Λεόνε, το Κονγκό, το Ιράν, το Ιράκ και το Πακιστάν.

Η εκπαίδευση θα γίνει στην ελληνική γλώσσα, αλλά με ειδικά βιβλία και με την εφαρμογή εβδομαδιαίου εκπαιδευτικού προγράμματος είκοσι (20) ωρών (τέσσερις ώρες ημερησίως) που θα καλύπτει τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, των μαθηματικών, των αγγλικών και των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), ενώ θα περιλαμβάνει καλλιτεχνικές και αθλητικές δραστηριότητες. Στόχος είναι να διαμορφωθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για τη σχολική τους επιτυχία στο μέλλον, είτε στο ελληνικό είτε σε άλλο εκπαιδευτικό σύστημα.

Το ζητούμενο είναι η σταδιακά πλήρης ένταξή τους στις κανονικές τάξεις του ελληνικού σχολείου. Γι αυτό θεωρείται σκόπιμο το σχολικό έτος 2020-21 να λειτουργήσει ως προπαρασκευαστικό έτος, με πρωταρχικό στόχο τη μετάβαση των παιδιών από τη ζωή στους καταυλισμούς σε μια σχολική κανονικότητα και τελικώς την επιτυχή επανένταξή τους στη σχολική κουλτούρα. Επιπλέον, είναι αναγκαίο σε αυτή την προενταξιακή εκπαιδευτική διαδικασία να δοθούν στα παιδιά εφόδια χρήσιμα για την ομαλή εκπαιδευτική και κοινωνική τους ένταξη είτε παραμείνουν στην Ελλάδα είτε εγκατασταθούν σε άλλη χώρα.    

Στο σχολείο που φιλοξενεί τα παιδιά από την Δομή έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις -στην πραγματικότητα μπορεί να πει κανείς πως έχει ανακαινιστεί και ίσως αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που οι πρώτες αντιδράσεις των γονιών των παιδιών που φοιτούν στο 8ο δημοτικό κάμφθηκαν.

Η παραπάνω παράγραφος δεν ανταποκρίνεται στη πραγματικότητα και έχει γραφεί κατά λάθος. Καμία παρέμβαση βελτίωση ή ανακαίνιση έχει πραγματοποιηθεί. Δεν υπήρξαν αντιδράσεις από τους γονείς για τα προσφυγόπουλα ή και να υπήρξαν δεν συνδέονται με κτηριακές παρεμβάσεις βελτιώσεις έστω και αν γίνουν στο μέλλον. Ζητάμε συγνώμη για την αστοχία αυτή. Όλο το άρθρο όμως έχει άλλο προσανατολισμό.

Για την υγιεινή και την καθαριότητα των μονάδων έχει υπάρξει ειδική μέριμνα, γι αυτό άλλωστε προκηρύχθηκαν νέες -επιπλέον- θέσεις για καθαρίστριες.

Στο Νηπιαγωγείο, το οποίο λειτουργεί εντός της Δομής, σήμερα φοιτούν 23 παιδιά, και πιθανότατα εντός της εβδομάδας θα παρακολουθήσουν μαθήματα και τα 27 παιδιά που ζουν στην Δομή και έχουν γραφτεί. Την πρώτη μέρα (την περασμένη Δευτέρα) πήγαν 15 παιδιά και σταδιακά, κάθε μέρα προσέρχονταν και νέα παιδάκια. Τα μαθήματα εκεί ξεκινούν στις 8 το πρωί και κρατούν μέχρι την μία το μεσημέρι.

Αξίζει τέλος να πούμε πως η ΔΥΕΠ της Κορίνθου είναι η μοναδική που λειτουργεί στην Περιφέρεια Πελοποννήσου και μόλις η δεύτερη στην ευρύτερη περιοχή μαζί με αυτήν στην Ελευσίνα.

WWF: Χάθηκαν 430 εκατομμύρια στρέμματα δασών σε 13 χρόνια

Previous article

Ποια σχολεία κλείνουν και ποια παραμένουν ανοιχτά στην Κορινθία

Next article

You may also like

2 Comments

  1. Προς μεγάλη μας έκπληξη πέσαμε σε ένα άρθρο ανακριβές και θα τολμούσαμε να το χαρακτηρίσουμε και προκλητικό. Αν εξαιρέσουμε το πρώτο κομμάτι του άρθρου το οποίο είναι ενημερωτικό … Η παράγραφος “Στο σχολείο που φιλοξενεί τα παιδιά από την Δομή έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις και βελτιώσεις -στην πραγματικότητα μπορεί να πει κανείς πως έχει ανακαινιστεί και ίσως αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που οι πρώτες αντιδράσεις των γονιών των παιδιών που φοιτούν στο 8ο δημοτικό κάμφθηκαν. Για την υγιεινή και την καθαριότητα των μονάδων έχει υπάρξει ειδική μέριμνα, γι αυτό άλλωστε προκηρύχθηκαν νέες -επιπλέον- θέσεις για καθαρίστριες.” ηχεί αστεία και προκλητική στα αυτιά των γονέων αλλά και των δασκάλων. Δεν έχει γίνει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ παρέμβαση στο σχολείο, ούτε καν τα βασικά !!!!! Η δομή έχει ξεκινήσει και χρησιμοποιεί τον εξοπλισμό του 8ου και επιβαρυνόμαστε το κόστος!! Την Παρασκευή 15.01 η σχολική επιτροπή δεν έκανε καν δεκτό το αίτημα μας για επιπλέον φωτοτυπικό μηχάνημα, αν και το σχολείο επιβαρύνθηκε τουλάχιστον κατα 1.000 φωτοτυπίες την εβδομάδα και το ένα και μοναδικό φωτοτυπικό υπολειτουργεί. Περιμένουμε 2 εβδομάδες να μας εγκρίνουν ένα προβολέα να μη σχολάνε τα παιδάκια της δομής στα μαύρα σκοτάδια (ο κ.Φούζας προς τιμήν του έχει φέρει ένα προβολέα απο το σπίτι του). Ναι όντως ήρθε καθαρίστρια για τις απογευματινές ώρες και θα γίνει κάποια ανακαίνιση στο μέλλον…. ναι… θα βάλουν φωτισμό (μας διαβεβαίωσαν)…ναι θα φτιάξουν την δεξιά πλευρά του κτιρίου ,την οποία έχουμε κλείσει με κόκκινες κορδέλες γιατί πέφτουν σοβάδες…ναι…ναι…ναι ακούσαμε πολλά ναι!!! αλλά για την ώρα δεν έχει γίνει τίποτα!!! Συνεπώς θα πρέπει αυτοί που αναδημοσιεύουν αυτό το άρθρο (οι οποίοι με μεγάλη μας λύπη πληροφορηθήκαμε πως είναι διευθυντές άλλων σχολείων αλλά κ μέλη της σχολικής επιτροπής, δηλ. οι ίδιοι καταψήφισαν τα αιτήματα του 8ου)- να γνωρίζουν ότι οι αντιδράσεις των γονέων δεν κάμφθηκαν σίγουρα απο τις ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ “σημαντικές παρεμβάσεις” αλλά γιατί είναι πάνω από όλα άνθρωποι και το πρόβλημα τους δεν ήταν ποτέ τα παιδιά αλλά τα κτιριακά προβλήματα του 8ου Δημοτικού σχολείου. Επίσης θα θέλαμε η εφημερίδα να ανακαλέσει ή αναδιατυπώσει αυτό το καθ’ όλα αναληθές κομμάτι του άρθρου. Το άρθρο δεν φέρει υπογραφή αλλά είναι αδιανόητο, αν έχει γραφτεί απο δημοσιογράφο ότι δημοσίευσε το άρθρο πριν επιβεβαιώσει τις πηγές του και χωρίς να κάνει έρευνα.

  2. Οι αντιδράσεις των γονιών δεν περιορίστηκαν.απλα αγνοήθηκαν.ουτε τα ερωτήματα που έθεσαν στην κοινή συνάντηση απαντηθηκαν,ούτε τα προβλήματα στο σχολείο λύθηκαν.και στο ολοήμερο έμεσα αποτραπηκαν να στείλουν τα παιδιά που ήδη φοιτούν.παψτε να λέτε τις ειδήσεις όπως σας λένε να τις πειτε

Comments are closed.