ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ

Ο Έλληνας αξιωματικός που με ένα καΐκι ανάγκασε ένα ιταλικό υποβρύχιο να τραπει σε φυγή

0

Ο ελληνο-ιταλικός πόλεμος του 1940 αποτελεί μια από τις πλέον ένδοξες στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας γεμάτη ιστορίες ηρωισμού. Ωστόσο, μέσα σε αυτή την περίοδο σημειώθηκαν και ορισμένα τραγελαφικά περιστατικά. Ένα εξ αυτών ήταν και το ακόλουθο.

Την 1η Μαρτίου 1940 μετά την κατάληψη της Χειμάρρας από τον Ελληνικό Στρατό ο σημαιοφόρος Σπυρομήλιος προχώρησε σε ναρκοθέτηση της θαλάσσιας περιοχής αξιοποιώντας δύο επιταγμένα καΐκια. Όλα φαίνονταν να βαίνουν καλώς μέχρις ότου ένα ιταλικό υποβρύχιο αναδύθηκε κοντά τους.

Αμέσως, οι Ιταλοί άρχισαν να βάλουν κατά των δύο ελληνικών σκαφών αξιοποιώντας τόσο το πυροβόλο καταστρώματος όσο και τα αντιαρεπορικά όπλα. Ψύχραιμος ο Έλληνας αξιωματικός ανταπέδωσε τα πυρά με το μοναδικό διαθέσιμο υποπολυβόλο που διέθετε ενώ παρέμβαλε το καΐκι στο οποίο επέβαινε ανάμεσα στο υποβρύχιο και το άλλο ελληνικό σκάφος.

Η κίνηση αυτή ερμηνεύτηκε από τον Ιταλό κυβερνήτη ως απόπειρα εμβολισμού του υποβρυχίου με αποτέλεσμα να διαταχθεί η άμεση απεμπλοκή και κατάδυση στην ασφάλεια της Αδριατικής. Έπειτα από ολιγόωρη ανταλλαγή πυρών και με απώλειες αρκετά άτυχα ψάρια της περιοχής, λόγω της αστοχίας των Ιταλών, ο Σπυρομύλιος επέστρεψε στο προηγούμενο έργο του έχοντας αναγκάσει έναν υπέρτερο αντίπαλο σε υποχώρηση.

Το περιστατικό προκάλεσε ποικίλα σχόλια και αντιδράσεις στο ελληνικό στρατόπεδο ενώ συνέβαλε καθοριστικά στην περαιτέρω γελοιοποίηση των Ιταλών και την ανύψωση του ηθικού των ελληνικών δυνάμεων.

[Φωτο 1: Έξω από το Λιμεναρχείο των Αγίων Σαράντα. Από αριστερά προς τα δεξιά: Δημήτρης Αλουπογιάννης, Λιμενάρχης Αγίων Σαράντα, Τρύφων Κωνσταντινίδης Ναυτικός Διοικητής Βορείου Ηπείρου, Ιωάννης Πολυχρονιάδης Πλωτάρχης ΒΝ και Πύρρος Σπυρομήλιος Σημαιοφόρος ΒΝ (Ναυτική Ελλάς, Ιούλιος 1998)

Πηγή: Chronica Historica Χρήστος Σ.

admin

Σύγκριση ενόπλων δυνάμεων Ελλάδας – Τουρκίας

Previous article

Σεισμός 7,2 Ρίχτερ στην Ιαπωνία – Προειδοποίηση για τσουνάμι

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *