ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ

Ψυχογιός: στο πλευρό των γονέων της Αλμυρής για το Πειραματικό Σχολείο

0

Κοινοβουλευτική Αναφορά προς το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων κατέθεσε ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιώργος Ψυχογιός αξιοποιώντας τις επιστολές της Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κορινθίας, με τις οποίες ζητούν να μη μετατραπούν σε πειραματικά σχολεία το 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου και το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γιατί αντιδρούν οι γονείς των παιδιών της Αλμυρής να γίνει το σχολείο τους Πειραματικό

Οι υπογράφοντες τις επιστολές τονίζουν ότι με την μετατροπή τους σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, οι επιπτώσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς θα είναι ολέθριες κυριότερες των οποίων θα είναι ότι:
Χάνουν την οργανική τους θέση (άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021) και τοποθετούνται με θητεία, όλοι οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας .
– Αποδέχονται την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
– Μετατρέπεται ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου σε αξιολογητή, αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (άρθρο 20 παρ. 3β του Ν. 4692/2020).
– Τίθενται υπό αμφισβήτηση τα εργασιακά δικαιώματα και το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, αφού το υπουργείο Παιδείας θα μπορεί να το τροποποιεί κατά το δοκούν (παράγραφο 23 του Άρθρου 19).
– Ορίζεται πως η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση.
Θεσμοθετείται για τα σχολεία αυτά η προσέλκυση χορηγών (άρθρο 23), η συμμετοχή του δήμου, του Συλλόγου Γονέων, Συλλόγων αποφοίτων, αλλά και εξωσχολικών «προσωπικοτήτων» μέσω του Συμβούλιου στήριξης του σχολείου (Άρθρο 22).

Στην Αναφορά του ο κ. Ψυχογιός επισημαίνει ότι “ο εκπαιδευτικός κλάδος έχει καταθέσει προτάσεις για την λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων σε ένα προοδευτικό και σύγχρονο πλαίσιο. Δυστυχώς όμως, στο συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο δεν προστατεύονται τα εργασιακά δικαιώματα, η ασφάλεια και η αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών, διαστρεβλώνεται το νόημα της πειραματικής εκπαίδευσης και συγχωνεύεται στο ίδιο πλαίσιο με τα Πρότυπα σχολεία των “λίγων και εκλεκτών”.

Χωρίς καμία ενημέρωση και με αυθαίρετα επιχειρήματα, όπως ισχυρίζονται και οι εκπαιδευτικοί στις επιστολές τους, προωθούνται πολιτικές που αντί να αναβαθμίζουν συνολικά το δημόσιο σχολείο, αποσκοπούν στη δημιουργία δικτύου σχολείων ελίτ με τη λογική της «αριστείας» και αποτέλεσμα την διεύρυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Με τη συνεχή και αντιδραστική αξιολόγηση που στο παρελθόν είχε οδηγήσει και σε απολύσεις, την απώλεια οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών οι οποίοι (κάποιοι μάλιστα λίγο πριν συνταξιοδοτηθούν) μπορεί να γίνουν «περιπλανώμενοι» και τελικά με αρκετούς μαθητές να αναγκάζονται να μετακινηθούν σε σχολεία μακριά από το σπίτι τους με δυσανάλογη επιβάρυνση των οικογενειών και δυσκολία στην καθημερινότητα των μαθητών”.

Ως εκ τούτου, ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ζήτησε άμεσες ενέργειες ώστε να μην μετατραπούν τα σχολεία σε πειραματικά και ενημέρωση από την αρμόδια υπουργό επί των αντιδράσεων και των ζητημάτων που θέτει σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα του Νομού.

Τουρκία : Δημοσκόπηση «χαστούκι» για Ερντογάν

Previous article

Εμβολιασμός: Τετάρτη και Σάββατο παίρνουν σειρά οι… 50-50

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *