ΔΗΜΟΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

Την παλιά εθνική Αθηνών Κορίνθου αγοράζει η Μότορ Όιλ!

0

Στην αγορά τμήματος 3,3 χιλιομέτρων της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου (ΠΕΟΑΚ), που διέρχεται μέσα από τις εγκαταστάσεις της, σχεδιάζει να προβεί η Μότορ Όιλ (ΜΟΗ) από το ελληνικό δημόσιο, για λόγους ασφαλείας της εταιρείας. Την σχετική αίτηση η MOH την κατέθεσε στην Κτηματική Εταιρεία Κορίνθου στις 28 Δεκεμβρίου 2020 και με πρόσφατη απόφασή του (62/08-06-2021), ο δήμος Λουτρακίου – Αγίων Θεοδώρων την έκανε αποδεκτή.

Το αίτημα αυτό έρχεται από παλιά, ωστόσο είχε «παγώσει» καθώς η ΠΕΟΑΚ είχε γίνει κύρια δημοτική οδός (ΚΔΟ). Να διευκρινίσουμε εδώ ότι «δημοτικές οδοί είναι οι οδοί που εξυπηρετούν τις κάθε είδους ανάγκες οδικών μετακινήσεων ενός δήμου ή δημοτικής ενότητας, εντός των ορίων τους. Οι ανάγκες αυτές αφορούν, κυρίως, τις συνδέσεις μεταξύ οικισμών, οργανωμένων υποδοχέων, άλλων σημαντικών συγκεντρώσεων δραστηριοτήτων και μεγάλων εγκαταστάσεων, κοινοχρήστων χώρων και σημαντικών τοποσήμων. Αφορούν επίσης τις συνδέσεις μεταξύ των σημείων του προηγούμενου εδαφίου με δημοτικές οδούς όμορων δήμων και δημοτικών κοινοτήτων ή με εθνικές και επαρχιακές οδούς…».

Εξόρμηση στην πύλη του διυλιστηρίου της «MOTOR OIL» με αφορμή το χθεσινό  ατύχημα (ΦΩΤΟ) | 902 Mobile

Ωστόσο, για να μπορέσει να γίνει η εξαγορά, είναι απαραίτητο να αποχαρακτηριστεί ο δρόμος από κύρια δημοτική οδός και να μετατραπεί σε δημόσιο κτήμα το οποίο η ΜΟΗ θα μπορεί να εξαγοράσει.

Στην εισήγησή της (παράγραφος 10) η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου Λουτρακίου και Αγίων Θεοδώρων αναφέρει όλο το ιστορικό, ενώ περιλαμβάνει και την κυκλοφοριακή μελέτη που παρήγγειλε η ΜΟΗ και στην οποία αναφέρεται μεταξυ άλλων ότι:

  1. Στο περιγραφόμενο τμήμα (σ.σ. των 3.368 μέτρων) υφίστανται αποκλειστικά αγροτεμάχια ιδιοκτησίας ΜΟΗ
  2. Μετά την καταγραφή του ως δημοσίου κτήματος και την εξαγορά του από την εταιρεία θα αποκλειστεί η πρόσβαση στα οχήματα πλην εκείνων που σχετίζονται με τις δραστηριότητες της εταιρείας  
  3. Η τοπική οδός πάνω στην οποία βρίσκονται οι δύο από τις τρεις πύλες των εγκαταστάσεων συγκεντρώνει σημαντικό μέρος της κυκλοφορίας που σχετίζεται με την ύπαρξη και λειτουργία του εργοστασίου. Η κυκλοφορία αυτή αναμειγνύεται με την ήδη διερχόμενη κυκλοφορία που αφορά σε άλλες χρήσεις γης, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται πολλές φορές η ομαλής είσοδος και έξοδος των οχημάτων της εταιρείας από τις πύλες και η ομαλή κυκλοφορία των διερχόμενων οχημάτων. Δεδομένου ότι στις εγκαταστάσεις προσέρχεται και αποχωρεί σημαντικός αριθμός βυτίων τίθεται θέμα τήρησης συνθηκών ασφαλείας, τόσο για τους χρήστες των εγκαταστάσεων όσο και για τους χρήστες της οδού…».

Το 2015 ο δήμος είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά ως προς την κατάργηση του δρόμου ως ΚΔΟ και την ένταξη στα δημόσια κτήματα, ωστόσο φαίνεται, ότι τώρα επικράτησαν άλλες σκέψεις, καθώς, όπως είπαμε, η αίτηση της ΜΟΗ δια της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου έγινε αποδεκτή.

Το θέμα έφερε στην επιφάνεια ο δημοτικός σύμβουλος Νίκος Λόης, ο οποίος σε ανοιχτή επιστολή του, μεταξύ άλλων αναφέρει:

Το τμήμα της Κύριας Δημοτικής οδού (πρώην Παλαια Εθνική Οδός Αθηνών – Κορίνθου ), που διασχίζει την ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., θέλει να αγοράσει η ως άνω εταιρεία, με τις όψιμες ευλογίες του Δήμου Λουτρακίου -Περαχώρας -Αγίων Θεοδώρων, όπως αποδεικνύεται με την με αριθμό 62/2021 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου μας. Αξιοσημείωτο ομως είναι, ότι το 2015, με Αγιοθεοδωρίτη Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμος μας γνωμοδότησε, αγωνιζόμενος , προς τον κο Υπουργό Υποδομών και Συγκοινωνιών, ο οποίος ήθελε να μετατρέψει σε Δημόσιο Κτήμα για να το εξαγοράσει η ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ, το υποτμήμα που βρίσκεται ανάμεσα στην ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ, δηλαδή το τμήμα της Παλαιάς Εθνικής Οδού που διασχίζει την ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ , και πέτυχε τότε, το 2015, ο Δήμος μας, να γίνει , η πρώην Π.Ε.Ο.Α.Κ, Κύρια Δημοτική οδός…

Αναρωτιόμαστε όλες και όλοι, μεταξύ των οποίων και οι Ενεργοί Πολίτες του Δήμου μας, οι Δημότες, οι κάτοικοι και όλοι οι Πολίτες, τί άλλαξε στο διάστημα από 2015 μέχρι σήμερα;;

Μην μας πείτε η ασφάλεια της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ, διότι η επιχείρηση βρήκε διαμορφωμένη την Οδό, γνωρίζει η εν λόγω επιχείρηση, όπως και ο Δήμος μας , αλλά και το Ελληνικό Κράτος, ότι είναι η συντομοτέρα οδός που οδηγεί από το Καλαμάκι στους Αγίους Θεοδώρους και στις ιδιοκτησίες- κατοικίες στην περιοχή που διασχίζει και εξυπηρετεί , και σίγουρα εξυπηρετεί και την ασφάλεια των κατοίκων των Αγίων Θεοδώρων , εάν τυχόν υπάρξει πυρκαγιά, αφού είναι η συντομότερη οδός.

Συνεπώς η ασφάλεια των Διυλιστηρίων δεν διατρέχει τώρα περισσότερο κίνδυνο, από αυτόν που διέτρεχε το 2015, όταν εξυπηρετεί, η πρώην ΠΕΟΑΚ,, με την βούλα πλέον, κύρια Δημοτική αρτηρία του Δημοτικού δικτύου…

Επειδή , δυστυχώς, συμμετείχαν, με την ψήφο τους ή την απουσία τους στο Δημοτικό Συμβούλιο, Αρχηγοί παρατάξεων , για να επέλθει αυτή η αλλαγή της ανεξήγητης συμπεριφοράς του Δήμου μας, εκτός του συνδυασμού του κυρίου Ζερβού και του κυρίου Ασημακόπουλου, που καταψήφισαν, και του συνδυασμού του κου Καραπανάγου, που απείχε της ψηφοφορίας, εάν ενθυμούμαστε καλώς, παρακαλούμε κυρίες και κύριοι Άρχοντες, να μας εξηγήσετε, όλες και όλοι, την γνώμη σας για την αλλαγή που επήλθε στις θέσεις τιυ Δήμου μας, ο οποίος βεβαίως απεμπολεί τα δικαιώματά του επί της κύριας Δημοτικής Οδού, χωρίς μάλιστα να έχει υπάρξει ο αναγκαίος χωροταξικός σχεδιασμός, όπως επιτάσσει το άρθρο 24 του Συντάγματος και όπως πρέπει να πράττει το Κράτος.

Νομίζω ότι τουλάχιστον οφείλεται μία εξήγηση από Εσάς…

Οι Ενεργοί Πολίτες του Δήμου μας, βεβαίως, διά του Νικολάου Λόη, έκαναν το χρέος τους, με προσφυγή τους την οποία υπέγραψε ο Ν. Λόης και κατέθεσε σήμερα προς τον κο Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, για να προασπίσουν τα δικαιώματα του Δήμου μας επί της Κύριας Δημοτικής Οδού, ως όφειλαν, χωρίς βεβαίως καμμία εμπάθεια, προς κάθε εμπλεκόμενο μέρος…

Δηλώνουμε επίσης ότι είμαστε εδώ παρόντες, όπως εδώ και πολλά πολλά έτη, και προσπαθούμε να είμαστε χρήσιμοι για τον τόπο μας.

Όλα τα άλλα που λέγονται για εμάς, είναι, τουλαχιστον για τώρα, εκτός των καθημερινών μας σκέψεων, τόσο του Νικολάου Λόη, όσο και των υπολοίπων μελών των Ενεργών Πολιτών του Δήμου μας…

7 εκατομμύρια για την ύδρευση σε Βέλο – Βόχα

Previous article

Τί ζήτησε ο Νανόπουλος από τον Βορίδη;

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *