ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ

To Παλάτι της Κνωσού σε μια εντυπωσιακή απεικόνιση

0

4000 χρόνια πριν στην Κρήτη …

Akispro, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons

Εξαίρετη εικονική περιήγηση στο Παλάτι της Κνωσού, το κέντρο του πρώτου προηγμένου πολιτισμού της Ευρώπης.

Φωτογραφία από Leonhard Niederwimmer

O Ν. Καζαντζάκης στο ιστορικό / εκπαιδευτικό μυθιστόρημα για παιδιά “Στα παλάτια της Κνωσού ” γράφει:

“Το Παλάτι της Κνωσού δεν πρέπει να το φανταστείτε σαν ένα μεγάλο κανονικό χτίριο, παρά σαν μια μικρή πολιτεία. Είχε κι αυτό τους δρόμους του, τις πλατείες, τους ναούς, το θέατρο και τα πάρκα, με πλήθος παράξενα λουλούδια και δέντρα – φοινικιές, κυδωνιές, δαμασκηνιές – και με παγόνια, μαϊμούδες, καναρίνια και πέρδικες. Είχε ακόμα το Παλάτι τα αργαστήρια του, όπου δούλευαν κάθε λογής καλλιτέχνες, άλλοι ζωγράφοι, άλλοι γλύπτες, χαράκτες, ξυλουργοί, τυπογράφοι.

Φωτογραφία από Pat_Scrap

Περίφημα σε όλο τον τότε κόσμο ήταν τα αργαστήρια της αγγειοπλαστικής. Από το Παλάτι της Κνωσού έβγαιναν και διαδίδουνταν στα πέρατα της Μεσογείου τα λαμπρότατα αγγεία με τις εξαίσιες ζωγραφιές: λουλούδια, κοχύλια, σουπιές, χταπόδια ή με αναγλυφικές παραστάσεις ταύρων και γυμναστικών αγώνων.

C messier, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons
Φωτογραφία από Yolanda Coervers

Το Παλάτι είχε ακόμα τα πατητήρια του, τα λιοτριβειά, τα υφαντουργεία, τα βαφεία, τα χρυσοχοεία, τα χαλκουργειά. Κάθε εργοστάσιο είχε και τη δική του σφραγίδα και σφράγιζε ό,τι έφκιανε. Τα υφαντουργεία είχαν στη σφραγίδα τους μιαν αράχνη, τα λιοτριβειά ένα φύλλο ελιάς, τα τυπογραφεία ένα κρίνο.

Xara Kreta, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons

Το Παλάτι είχε και το σχολειό του, μια κάμαρα βορειοανατολικά του Παλατιού, με πέτρινους πάγκους τριγύρω. Στο βάθος υψώνονταν η έδρα του δασκάλου και μπροστά της, χαμηλότερα, μια άλλη έδρα. Στη χαμηλότερη τούτη έδρα ανέβαινε ο μαθητής, κρατούσε μαλακό πηλό κι απάνω του μάθαινε να χαράζει τα παράξενα σημάδια της κρητικής γραφής. Αν έκανε λάθος, τα ‘σβηνε μαλάζοντας τον πηλό και χάραζε άλλα…”

Ania Mendrek
Φωτογραφία από bdyczewski
George M. Groutas

Tο Επετειακό σποτ της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τον Μοριά και το 1821

Previous article

Σύλληψη τρομοκράτη του ISIS στην Αθήνα: Ξύρισε τα γένια, πέταξε τις στολές, δούλευε φασόν κι έψαχνε τρόπο να φύγει για την κεντρική Ευρώπη

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *